נגישות

טיפים מקצועיים לקרוזים מהנים :
היערכות להפלגה

 

שאלה: כיצד להתגונן מדמי ביטול?

 
תשובה:
 

  • רכישת פוליסת ביטוח נוסעים לחו"ל
את רכישת פוליסת נסיעה לחו"ל מומלץ לבצע כ-60 יום לפני מועד ההפלגה על מנת שהיא תאפשר ביטול תשלום דמי ביטול השייט (מסיבה מוצדקת כמו מחלה המצריכה אישפוז, תאונה או פטירה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה). בעת רכישת הפוליסה וודאו את פרק הזמן לכיסוי הוצאות דמי הביטול, את גובהו של ההחזר שתקבלו, את הסיבות שמופיעות ברשימת הסיבות המוצדקות ואת גובה הכיסוי של הוצאת דמי הביטול.
 
שאלה: האם מומלץ לבצע את תהליך ה- Check inבאתר האינטרנט של חברת השייט
תשובה: כן בהחלט, מומלץ לעשות זאת על מנת לקצר את זמן ההמתנה לכניסה לספינה. בכל טרמינל עלייה לספינות השייט, נהוג בדרך כלל להפריד את כל הנכנסים לשני תורים, תור לאלה שכבר ביצעו את הבידוק הביטחוני ותור של מי שטרם עשה זאת. על מנת להבטיח את מקומכם בתור הקצר יותר, עשו צ'ק אין מבעוד מועד באמצעות האתר של חברת השייט ותמנעו מעצמכם את הבדיקה הביטחונית המסורבלת.
 
שאלה: מה מצפה לנו בזמן עגינת הספינה באחד הנמלים?
תשובה:על מנת להעשיר את חוויית השייט, חברות הקרוזים מציעים סיורי חוף בתוספת תשלום. את רשימת הסיורים שיוצעו לכם, ניתן לבדוק באתר האינטרנט של חברת השייט. לרוב, סיורים אלה נחלקים ל-3 סוגים; העברה ליעדי התיירות ללא הדרכה, סיורים מודרכים לחצי יום או סיורים מלאים ליום שלם. את כל הסיורים אפשר להזמין כמו באתר החברה וכך  גם על הספינה עצמה, אך חשוב לעשות זאת מבעוד מועד, כי ברגע האחרון יכול להיות שלא יהיה לכם מקום בסיור הרצוי.
אפשרות נוספת שתעמוד לשרותכם בזמן העגינה מלבד הסיורים של חברת השייט, היא לטייל באופן עצמאי. מדובר על אפשרות זולה יותר שמצריכה ביצוע הכנות מראש, אך היא יכולה להיות אלטרנטיבה נהדרת עבור מי שיכול להתמצא לבד במקום לא מוכר. לפעמים מתגבשות קבוצות אורחי הספינה שמעוניינות לטייל יחד מחוץ למסגרת הסיור. חברו לאחת הקבוצות ותוכלו להוזיל עוד יותר את עלות הסיור ולהינות מחברה נעימה.
שאלה: מה מצפה לנו ביום הראשון של ההפלגה?
תשובה: לאחר שתעברו את הבידוק הביטחוני, מומלץ לנצל את היום הזה על מנת להכיר את הספינה ולהתמצא בכל מה שהיא מציעה. מומלץ לנצל בסיור הראשון את "חתך הספינה" שנמצא ליד כל מעלית, מכיוון שבו מתוארות כל הקומות של הספינה, כל המקומות שחשוב להכיר וגם מסומן מיקומכם המדויק על הספינה.
 
שאלה: כיצד נהוג לשלם על כל השירותים הנוספים על הספינה?
תשובה: בעת הצ'ק אין, כל אורח מקבל כרטיס מגנטי רב שימושילשימוש על הספינה. הכרטיס יכלול את הפרטים האישיים, את מספר החדר ואת מספר השולחן בחדר האוכל והוא גם ישמש ככרטיס הזיהוי שלכם וככרטיס האשראי לתשלום על האקסטרות. על מנת להנפיק כרטיס זה, בעת ביצוע הצ'ק אין, תתבקשו למסור את פרטי כרטיס האשראי שלכם. כרטיס זה אומנם נועד לביצוע התשלום, אך על חלק משירותי האקסטרה, תתבקשו לשלם במזומן.
 
שאלה: האם יש חיוב על השתייה
תשובה: 

  • שתייה חריפה - כל סוגי המשקאות עם אלכוהול נכללים ברשימת "השתייה החריפה" ויהיו כרוכים בתוספת תשלום. על מנת ליהנות מליווי של יין בארוחות בחדר האוכל, ניתן לרכוש "דיל יינות". כחלק מסידורי ההיכרות של היום הראשון, תוכלו לברר היכן נמכרים דילים אלה ואילו דילים קיימים. באמצעות רכישת הדיל מבעוד מועד, תוכלו להוזיל את עלות היין שילוו את הארוחות ותוכלו גם ליהנות מיינות באיכות שתתאים לתקציב שלכם.
  • שתייה קלה - השתייה הקלה שאיננה נכללת במחיר חבילת השייט, הם בקבוקים של שתייה מוגזת. על מנת להוזיל את העלות של השתייה המוזגת מציעים בספינות גם דילים לשתייה קלה. בעת רכישת דיל זה תקבלו כוס שניתנת למילוי חוזר בכל הברים שעל הספינה. עלות ממוצעת לדיל כזה היא כ-6 דולר לאדם ליום.
 
בזמן ההפלגה
 
שאלה: כיצד עלינו לפעול על מנת להתמצא בפעילויות המתקיימות על הספינה 
תשובה:בכל יום תונח על מיטתכם תוכניית הבידור לאותו היום. תוכניה זו תכלול בדרך כלל את המידע על מיקום העגינה, את הסקירה של היעד בו תעגן הספינה, מידע על מזג האוויר, מידע אודות צורת הירידה מהספינה, מועד החזרה לספינה ואילו שירותי הסעות מציעה חברת השייט. בנוסף, תוכניה זו תכלול את כל המידע אודות פעילויות המתקיימות על הספינה ואת זמני תחילתן. רשימה זו תכיל מידע על תחרויות, מכירות פומביות, מבצעי דיוטי פרי, פעילויות ספורט וגם זמני הארוחות.
 
שאלה: כיצד מתבצעת הירידה מהספינה
תשובה:בירידה מהספינה כל אורח מתבקש להעביר את כרטיס הזיהוי המגנטי שלו. ללא הכרטיס, אף אחד לא יורשה לרדת או לעלות לספינה. על מנת למנוע בלבלול, מומלץ לבדוק מבעוד מועד את תהליך הירידה מהספינה ואת הסיפון שממנו היא תתבצע. חשוב גם לבדוק אודות דרכי הגישה והאם הסירה תעגן ברציף או בלב הים, אז הירידה לחוף תתבצע באמצעות סירות tender.
 
שאלה: אילו שירותים לא כלולים במחיר השייט?
תשובה: 
1. אקסטרות
שירותים ומוצרים שעליהם תתבקשו לשלם בנוסף לעלות השייט הם; שתייה חריפה, שתייה מוגזת בבקבוקים, טיפולי ספא, טיפולי יופי, מסעדות שמוצעות מלבד חדר האוכל המרכזי, קניות בחנויות הדיוטי פרי, השתתפות בחוגי הספורט ורשת אינטרנט אל חוטית.
2. סלולארי
בעת הפלגתה, על הספינה אין קליטה סלולארית, אך בעת העגינה בסמוך לחופים, תוכלו לקלוט קליטה סלולארית במידה ותהיו על הסיפון או באחד החדרים החיצוניים. על השימוש בטלפון הסלולארי תצטרכו לשלם בנפרד לחברה הסלולארית שלכם.
3. רשת אינטרנט אל חוטית
כמעט בכל ספינה קיימות עמדות מחשב נייחות שבמידה ותרצו להשתמש בהם, תיאלצו לשלם עבור האינטרנט על פי מדד בדקות, כאשר המחירים הם לרוב גבוהים מאוד. מי שמגיע להפלגה עם מחשב נייד, יוכל לקבל קוד גישה לאינטרנט אל חוטי, שעליו יידרש תשלום לפי דקת גלישה.  רכישת דיל של מכסת דקות, יכולה לסייע בהוזלת העלויות.
4. מסעדות 
בספינות הגדולות והמפוארות, מלבד חדר האוכל פועלות גם מסעדות וככל שהספינה גדולה יותר, כך גם כמות המסעדות תהיה בהתאם. מסעדות אלה מציעות ארוחות גורמה מאוד מומלצות, בין השאר מכיוון שמחירן הוא סמלי ונע בין 20- ל-30 דולר לאדם. מדובר על חגיגה קולינארית שמאוד כדאי להתנסות בה בעת ההפלגה.
5. בדיקת החיובים בערוץ הטלוויזיה
כל ספינה מציעה מגוון ערוצי הטלוויזיה וביניהם ערוצי החדשות והבידור, ערוצים אינפורמטיביים וגם ערוץ שבו ניתן לעקוב אחרי החיובים של האקסטרות שבהן השתמשתם.
 
בסיום ההפלגה
 
שאלה: מה נתבקש לשלם בסוף ההפלגה?
תשובה: 
1. חשבון האקסטרות
בערב שלפני סיום ההפלגה, יונפק לכם חשבון עבור האקסטרות, אותו כדאי לבדוק היטב. מי שמעוניין לשלם במזומן יתבקש לסור אל עמדת הקבלה ומשלמים בכרטיס האשראי יחויבו בכרטיס באופן אוטומטי.
2. טיפים
בסיום ההפלגה נהוג לשלם טיפ לכל נותני השירות וביניהם; החדרן, המלצר, עוזר המלצר ואחראי משמרת של חדר האוכל. התעריף הנהוג הוא בין 11 ל-12 דולר לנותן השירות עבור כל לילה. את מפתח החלוקה וגם את גובה הטיפ, קובעות בדרך כלל חברות השייט.